2020. április 6., hétfő

Mit tudsz tenni, ha kiesik az olajleeresztő csavarod???

A Lanosnál is jártam így 2014 környékén....., de ezt az élményt Én nem kívánom senkinek.

Alap eset:
- kicsavarod a beöntő kupakot
- a kocsi alá tolsz egy edényt
- kicsavarod a leeresztő csavart
- kicsavarod az olajszűrőt
- szépen hagyod kicseppegni az olajat....

És akkor beöntő csavar mehet vissza..... tekered tekered....de nem akar megszorulni.
Kicsavarod és akkor döbbensz rá, hogy a csavaron ott a menet..... aminek az olajdeknin kellene lennie....



Mit lehet ilyenkor tenni.... Készítettem egy videót erről a témáról


De beszélgessünk.....
Szóval Én a menetfúrásra esküdtem eddig is......
Miért????
Mert menetfúró általában vagy van, vagy lehet gyorsan kölcsönkérni.....
Egy baj van!!! Ezek a készletben létező holmik általában 2.0-ás menetet vágnak, vagyis rendes, ipari menetet. Az olajleeresztő csavarok viszont vagy 1.25 vagy 1.5-ös menetűek.
Tehát ha Te ragaszkodsz egy gyári, gyári tömítésű, mágnessel ellátott csavarhoz akkor elsőre is be kell szerezned egy ilyet, és akkor már tudsz venni/rendelni hozzá csavart is.

No de nálam a téma.....
A gyári olajcsavar mérete 13,6mm volt....
Előre áthajtottam rajta egy 14-es vágót, ami 14,2mm széles volt, és gondoltam hogy ebbe jó lesz egy M14-es csavar. Meglepődtem hogy belement , de lötyögöt kicsit.... szóval ez nem jó......

Vettem direkt egy M16-os csavart is (M16x30) és ahoz tökéletes volt az M16-os menetvágó.
Szépen, lassan, nyugodtan ki tudod fúrni a menetet.... a csavar tökéletesen passzol.......De mi legyen a tömítés????
Én mivel ez ugye épp a COVID19 karanténos baromság kellős közepén ért - tettem rá egy sima alátétet, és jól becsavartam teflonszalaggal.
Az eredmény jó.... nem folyik.....


De azért nem vagyok ilyen könnyed......
1., a menetvágás során némi sorja bekerülhetett a deknibe, így bár friss olaj van most benne, inkább leengedem és drukkolok, hogy kimossa magával a lehetséges sorját....
Utána átszűrőm az olajat, és újra átmosatom.....
2., miközben játszom, a régi csavarból kioperálom a mágnest, és beszerkesztem ebbe a csavarba, így ha marad benne valami akkor a mágnes megfogja
3., és a tömítés??? Az megvan ugye M16-os csavar, vagyis olyan tömítés, tömítő gyűrű kell aminek a belső lyuk 16mm.... és lehetőleg réz.....
Sima réz alátétet lehet kapni, de ha már van lehetőség akkor autós legyen.....
Kb 1 órát vadásztam a neten mire megtaláltam hogy ilyen pl. a Renault 9es kocsi olajleeresztője és tőmítője.... a csavar nem jó hiszen az is 16x1,5-ös menet... de az alátét már jó!
És ez csak 30-80ft. A Kovács Auto oldalán van vagy 8 féle... árban... de minden másban ugyan olyan. Nem értem mi lehet a különbség.
A lényeg így megtalálod!!! RENAULT 9

Szóval át lesz mosva
rendes tömítés
mágneses csavar
és tényleg friss új olaj (nem ezen a 8000ft-on múljék egy motor élete!!!)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése