Sok videóban láttam már "szobadíszt"....vagy ki minek használja....
Hát mivel most úgy se tudok semmit nagyon csinálni kint a -6 fokba (Rá nem venne senki) - így hogy ne unatkozzunk - ALKOSSUNK.-)))
Előkaptam a dermelt, gömb csiszifejet, régi plexidarabkákat, nyomtattam egy képet és csiszolgassunk:-)))
Értelemszerűen tedd a plexi alá a képet......
csiszold.....csiszold:-))))
Első körben egy jó erős, olvadt csíkozást kapsz
Menj át rajta oda-vissza még egyszer, így letisztul
Az alját kend be átlátszó körömlakkal...... Ezt itt már olvashatad (ha Te is swiftes voltál):-)) hogy MIÉRT?? Hát a bal oldali még nincs kenve, a jobb már igen.....vagyis a led fénye erősebb lesz:
Ez után mehet alá a ledszalag....... meleg pisztollyal tudod fogatni......
Ha rendelsz 5V-os ledszalagot, akkor akár USB-ről is tolhatod......pl. a TV usbjéről
Olyat itt találsz: http://led-plaza.hu/termekkategoria/led-tv-moge-usb-portra/
Én most csak egy kis fekete fóliát tettem gyorsan rá..... majd csinálok neki szép kis talpazatot.....
És rákötve egy kis feszkóra.....tessék......
RGB - B (blue)
RGB - G (green)
RGB-R (red)
Majd levágjuk a felesleget.......
És mehet fel a TV-re:-)))
Az egész nincs egy óra, de addig se unatkozol:-)))))
Mivel felmerült a PT Cruiseres facen a téma, Én is körbenéztem hogy mi az a kis biszbasz amit a srácok szerelgetnek.
Nekem egy tuti érzésem van, hogy a rükvercet nem mindig veszi be, de az az Én hibám is lehet (akár), mivel a váltókart nem cibálom, hiszen ahogy mondják az öregek - az nem "f@sz, hogy cibáld".
Mikor viszont megnéztem ezt a videót......hát láttam, hogy itt bizony Én is érintett vagyok.
A kütyü cikkszáma: 620-1410
Egy link szerint ez "Manual Trans Shift Cable Bushing Dorman 14044"
És postával együtt 9000ft-be kerül...
No elsőre itt az Én videóm......
Itt a szerelős videó...... hogy kell kicserélni.....
Érdemes összehasonlítani a 1:00 - 1:25 közti iőpontot..... pedig itt ugye üresbe van
És a csere után a 4:45 - 5:10 közti időt..... semmi mozgás....
Az Én videómon még sebességbe is mozgás van - és nem ekkora:-)))
No ha nem akarsz 9000-ret fizetni, akkor ajánlom szintén a PT Cruiser MAGYRORSZÁG csoportot a facebookon - ahol egy király csoport tud ebben neked segíteni. A kis szilentek általában a vezetőség birtokában elérhetőek, szóval garantáltan nem 9000ft-ba fog kerülni - és akár még segítséget is kaphatsz a cseréhez.
Kellékek ami kellenek:
- 13-as csillagkulcs
- olajszűrő fogó
- tömítés (én használok ilyet, így sosincs cseppegés)
- féktisztító (megpucolni a környezetett, így látni ha folyik és honnan folyik az olaj)
- 5L olaj
- Adalék (hidrótőke tiszító és koppogáscsökkentő adalék)
- Olajszűrő (MANNFILTER!!!, állítólag más tipusnál esélyes hogy az olajlámpa nem alszik el hidegen)
- Légszűrő (Mannfilter)
- 5Les edény, rongy, és ha finnyás vagy akkor kesztyű (csak a kép miatt tettem oda)
Érdekesmód az 5L olajból csak 4L ment bele, meg a 375ml adalék, tehát valahol elbújt még 325ml olaj (3,25dl), pedig csurgattam vagy 20 percig. (FRISSÍTÉS: az alapadatoknál szerepel egy ilyen sor..... "Motorolaj :(5-10w40 szabadon választott): a szervízkönyv szerint 4,3L, a net alapján 4,8L" Szóval egyiknek sincs igaza:-))) Hiszen jelenleg ~4,4L van benne
De végül szintig töltve.......
Olajszűrőt FIGYELNI KELL!!!! Van amiket csak felteszel és kész, de valamelyik fajtát fel kell elötte tölteni olajjal.
Mivel megjött az ebayről a DRL COB így azt is bekábeleztem, feltettem, de még vár a bekötésre, mert vagy egy kapcsolt 12V-os vezeték kell neki (Akkura nem akarom tenni, csak úgy magába egy kapcsolóval - mert ugye ismerem Murphyt-....jó haver:-))) Amit el lehet felejteni lekapcsolni, azt az ember el is felejti.....) - vagy majd ha jó idő lesz akkor berelézem és akkor hivatalosan fog működni.
Mint ismert nem igazán szeretem azt, amikor bemegyek a boltba és megveszem.
Sok esetben olcsóbban ki lehet hozni mindent, de ha még árába is, vagy NETÁN többe is kerül akkor is megmarad 2 dolog:
1., TE CSINÁLTAD
2., Méreteiben más..... 3., ilyen nincs még egy:-)
Így alapban is jött a kérés, hogy a gyereknek kellene övpárna hátulra, mikor épp beájul.
Körbenéztem..... találtam is frankó, szép CHRYSLER-es párnát.
Az egyik 10€ + 17€posta
A másik meg 10-11€ de valami nem kerek....:
Ez csudaszép, hímzet.....
Ellenben az mégiscsak alapban is 3000-3300ft......
Mivel Mester barátommal csináltattam pólókat, így a minta már megvolt. Megkértem hogy nyomjon nekem pár anyagra mintát. Ez meg is jött a pólókkal.....
Sajnos a varrógép épp beadta az unalmast, így valami olyan formációt kellett kitalálni, amit kézzel is megtudok varrni.....
A méret miatt nem jöhetett szóba egy másmilyen "gyári" párna....hiszen azok általában 25cm-esek, ennek a mintája meg 31.....vagyis minimum egy 32cm-es párna kell.
Megoldás?
Végy egy darab szivacsot..... Esetemben 16x32cm
méretezd be hogy a felírat épp hogy a szivacs tetején legyen....
Ragaszd rá a szivacsra az anyagot - így nem tud elmászni
Az alját visszahajtod...... összeöltöd......
Majd bontható zippzarrt varrsz a szélekre.....
ÉS kész......
Anyagköltség?
Egy minta nem tudom mennyi volt, mert részben ajándék is jött vele.... De vegyük 500ft-nak
A szivacs 150ft
ragasztó (palmatex) 100ft
A zippzar 270ft
cérna: 20ft?
Meg darabonként egy 25-30 perc varrogatás.
Szumma: 1040ft/db..... vagyis 2db is csak 2080ft-ra jön így ki....
Tehát máris spóroltam ~ legalább 1000ft-ot, ami jelenleg ~3L benzin:-))))
És azért itt látszik, hogy nem gyári méret:-))) (aminek amúgy nem sok értelmét látom...)
Ezt most találtam......
http://repairpal.com/estimator/chrysler/pt+cruiser/maintenance-schedule
kiválasztod a mérföldet (1,61x és akkor az a KM)
kiválasztod a évjáratot
Kérsz egy kalkulációt
Bejön egy oldal....lejjebb mész
És ott látod miket cserélnek, néznek akkor
PL.....
Most van a kocsimba (2017-01-04) 186800km. Ez 116.024 mérföld....
Ha a 114-et nézem akkor ezt írja:
Ez a szolgáltatás általában magában foglalja egy olaj- és szűrőcsere , gumiabroncs forgatást , és a biztonsági ellenőrzés. Míg Olajcsere, a szerelő fog ellátni a vizuális vizsgálatokat a fékek , övek és tömlők , ellenőrzésére bármilyen folyadék szivárog , hallgat minden rendellenes zajt, és odafigyelés minden rendellenességet a jármű működéséhez.
Attól függően, hogy a jármű, miután 100.000 mérföld van, ha tényleg elkezd látni az előnyeit, illetve buktatóit megfelelő karbantartás. A jármű megfelelően karbantartott lehet szüksége a fékeket, vagy kisebb javítások, ahol a járművet, amelyet elhanyagolt lehet szembe javítások összesen az ezer dollárt. Nézze meg a közös problémák oldalt a jármű így van néhány ötlet, amit a jövőben is tartsa az Ön és a jármű. menjen ide
Lehetséges javítások szükséges a 114000 Mile Service
Nem ritka, hogy az egyes járművek újra látni a kopást elemek, mint a meghajtó és tömlők, motoros tartók és felfüggesztés perselyek jeleit kezdi mutatni a kopás. Olajszivárgás is elkezdenek megjelenni is. A következő szolgáltatás lesz elég drága, így ez egy jó ötlet, hogy minden javasolt elvégzett munkát, hogy megakadályozzák egy hatalmas javítási számlát legközelebb a boltban. Nézze meg a közös problémák oldalt a jármű így van néhány ötlet, amit a jövőben is tartsa az Ön és a jármű. menjen ide
Ha a 120.000-ret akkor pedig ezt
Bővebben a 120.000 mérföld Service
Mi várható
Ez a szolgáltatás általában magában foglalja a csere a folyadékok, például az automata sebességváltó folyadék (és a szűrőt, ha van), a motor hűtőfolyadék és differenciális folyadékot.
Egyes járművek cserét igényel a vezérműszíj és / vagy a szelep beállító
Egy átfogó lista a vizsgálatok is tartalmazhat. Minden üzlet és járműgyártó változhat a végrehajtott műveleteket, így biztos, hogy utalja az karbantartási ütemtervet a tulajdonosok kézikönyvet.
Ha ez a szolgáltatás teljesítése a kereskedés, meg kell vigyázni minden szükséges emlékeztet. Annak ellenőrzésére, visszahívás, kattintson ide .
Vagy kiégtek, vagy kontaktosak...... szóval akkor vadásszunk.
Elsőre elmentem a HOMASITÁBA.....
Ilyen izzók nincsenek.....foglalattal se, nélküle se.
Azért vettem hasonlót (csak az pont anyival nagyobb, hogy nem megy be a helyére) 180ft/db áron....
Hazafele megálltam a Bárdinál...... semmilyen izzó, csak szakbolt, vagy net......ez volt a válasz. Ja meg hogy egy ilyen kis szaros bőőő 1000ft/db
Gondoltam van egy jó kis ismerős hely Érden.... megnézem.
Nénike előkapta a fiókból a rekeszt és csak annyit kérdezett : MENNYIT ADJAK?
ez sajnos a kicsi, ami a fényszóró állító kapcsolóba való, ellenben 50ft/db - így vettem gyorsan 10-et.
És akkor hogyan tovább???
1., ablakfűtés kapcsoló.....
Amit vettem lámpát, abból kivettem az izzót és átszereletem ebbe a tokozatba.....
2., Ablakmosó/törlő kapcsoló.....
Szintén kivettem a homasitásból és átszereletem a gyáriba
3., Lámpaállító kapcsoló......
No ebbe már a kicsi kell amit vettem..... így az egyiket simán ugye csak be kell fűzni..... a másikat (ami a tekerő alatt van) meg kiforrasztani, a másikat be......
4., Kipörgés gátló....
Ott meg mivel volt hely, simán ledszalaggal csináltam meg......
De ha van egy kis kézügyességed, akkor veszel sima T5 vagy T10-es izzót (amennyi hely van), hozzáforrasztasz egy kis vezetéket és simán befűződ......
Vehetsz akár LEDET is......
A T5-nek elég hosszú a lába..... talán még jó is lehet
Ezt a srácot tudom ajánlani, már sok mindent vettem tőle: http://m.vatera.hu/listings/listing/action/showUserProductList/us/5108614
Van egy pici gond......
Az ablakemelő világítás nem müxik.....
A netet turkálva SEHOL az világhálón nem találni hozzá LED-et.....
Pedig ha lenne...... akkor ugye kiveszed, beteszed és kész.
De mással sem lehet megoldani, mivel ez egyben a kapcsolókar is. Ha megfurkálom akkor meg gyengítem az egészet, és ha törik akkor még pótolni sem tudom. Szóval mindenképp kell valami okosság.
Itt ahogy nézem - 2db 5-5cm-es led van begyömöszölve a 2 panel közé. de abból csak az egyik (a középső) lednek van szerepe, hiszen az fölött van épp egy lyuk. A 2 szélső max átvilágítja (megvilágítja) a müanyag panelt, ami valamennyire átviszi a fényt.
Szóval most ez következik......
1.,szedjük ki a kapcsolót és szedjük szét
2., csodálkozzunk rá, hogy a fenti holmi csak a kapcsoló.....egy sima plexi:-))) Szóval nem az világít:-))
3., akkor mi??? Nézzük csak..... hát a 2 panel közt van 4db icuri kis f..szom izzó (nem is led)
De mivel forrasztott az egész, szó szerint szét kellene robbantani hogy hozzáférjünk.... az egyik itt látszik.... az a kis kék kupakos
4., A panel pont illeszkedik a fekete hátlapba....a a fekete hátlan meg becsuszik az első panelba. Szóval az sem járható út, hogy ha körbe tekerném a ledszalaggak, mert akkor meg nem lehet összerakni
Ha a külső panelt furom meg, akkor meg a műszarfalba nem megy vissza.
Szóval ténylegesen csak a netes megoldás játszik.
5., kérj, keress, vadász 2db 3-3 ledes (5-5cm) ledet.
Nekem itthon volt /van 2m 5050-es FEHÉR ledszalag, Abból vágtam le. Ellenben ugye IP67-es, szilikonos, ami nem épp akart beférni.
6., sniccer...... és vágjuk/gyaluljuk le a tetejét, máris laposabb lesz.
7., forraszd rá a vezetéket....
8., told, tuszkold, igazítsd, húzd, helyezgesd a 2 panel közt.
Ugyebár ugyan az lesz a látvány, mint a netes oldalon
9., a vezetékeket helyezd ahogy tudod/kedved tartja.
10., a netes leírásban van nem figyeltem, vagy nincs odaírva? De a lényeg hogy az izók ugye nem polirátás függők..... a led viszont igen. Így igencsak figyelj oda, mikor a lábakra forrasztod a vezetékeket..... a felülről 2.es láb a POZITIV, a 4-es a NEGATÍV
Ha rosszul csinálod? Futhatsz még egy kört, cserélni....bajt nem okozol.
11., Ha ez is megvan? Akkor elméletileg müxik..... csak épp a házba nem fog beférni.
Illeszd oda a fekete hátlaphoz, jelöld meg hogy lóg ki a led...és azt ki kell faragni
12., Ha ez is megvan? Akkor simán össze fog pattanni minden......
Mehet vissza a gomb.....be a kocsiba......
És tessék,........
Ha nem a lakón élek, akkor az egész meló talán ha 20 perc..... de lemenni, kiszedni, feljönni, szétkapni, megcsinálni, lemenni, persze hogy nem jó a polaritás, feljönni, újra szétszedni, kábelcsere, lemenni...... szóval 20 percig csak sétálgattam:-))
B VERZIÓ
Boxi pár napra rá megosztotta a tudatlanoknak az alábbiakat:-)))
Itt már kell egy Ón szippantó, hiszen ha a lábakat ki akarod szabadítani, akkor nem fog menni ha 1-1-1-1-et melegitesz, mert ugye mire a 3-ashoz jutsz az 1-es visszadermedt
Ehez meg célszerű beszerezni akár T5-ös izzókat..... A facebookon keresétek GYAFITUNING-ot.
100ft/db áron árulja (más 300-ért)
Van minden szín.....
Lábat kihajtod és simán kihúzod...... így