2017. július 12., szerda

A VOLT-ok nyomában:-))

VOLT vadászat.....de nem az idióta fesztiválos picsák bámulása, hanem a kocsi áramellátása.


Ugyebár nem rég tettem bele a V mérős, USB aljzatos dugót.
Nem is nagyon foglalkoztam vele, hiszen nem volt gond sose.

2 hete egy cimborát kellett bebikázni, de nem sikerült. Persze kiderült hogy az Én kis 540es akkummal nem is fogok egy 800-as igényű dieselt bebikázni.
Azon a héten viszont lehalt a szomszéd PT-je is Krakkóban.
Én meg ugye a hónap végén akarok menni csavarogni, és igen kellemetlen lenne ha a KRIMML vízesés tövében kellene trélert keresgélni , szóval nézzük csak meg.....


Lemegyek.....
kocsi ON.....        12.4V..... Kint mennyi? 12,36V
ALAPJÁRAT:     13,6V..... Kint mennyi? 13,7V
Videón: https://goo.gl/photos/rWu4dePPZuZozagc9
Tehát az akkun és bent maximum 0,1V különbség van ami elhanyagolható, vagyis a belső mutató "aktuálisat" mutat.

13,7-es alapjárat meg jó.....

eltelt pár nap, hazafele jövet az M0-áson (110, 3000res fordulat) 13,2-öt mutat. Mondom hékás.....
hazajöttem, kikaptam, feltöltöttem hogy mit fog mutatni. Hát annyit nyertem vele hogy 13,3 lett.
OK. Érdeklődés az eladónál, hogy az akku milyen állapotú, mikori - hiszen ha 4-5 éves akkor megérett a cserére. Ő 5-6-ot mondott. Azóta kiderült hogy 2011. I. negyedéves, vagyis majd 6,5 éves. Szóval nincs keccmecc csere.
www.akkudream.hu..... 18000ft-ért lett új és nagyobb akku (60A-es)

reggel azért csináltam egy újabb videót...... és felkapcsoltam mindent.
ON: 12,5V
Alapjárat: 13,2V
Világítás, ködfényszóró: 13,1-13,2V
Klima: 13,1V
Fűtés: 12,6V
Videóval: https://goo.gl/photos/p9LrtP43xmyiKP3i6

NO 12,6V az nagyon nem jó, de az se hogy 13,2V az alapjárat.
Kint volt vagy 38 fok..... a kocsi egy parkolóban áll.....tűzi egész nap a napocska.


Elmentünk, megvettük az akkut, ott be is tettem.....
Elkezdtem a videót, de mikor sima alapjáraton ott már csak 13,1V-ot mutatot le is állítottam és hívtam a srácot a boltból, hogy ugyan mérjük már meg azt Új akkut, mert nem igazán ok valami.
Szerinte minden ok az akkuval, természetes hogy nem tegnap jött le a szallagról, így van egy kis természetes merülése. DE alapjáraton 13,1? ott a generátorral lesz valami gebasz. S mivel töltés van, csak nem elég így szénkefe gyanús.

Hazajöttem, visszacseréltem az akkut, az újat meg felhoztam feltölteni fullra.
Érdekesség? Autómata csepptöltőn van, ami általában az eddigi akkukat feltöltötte 10-12 óra alatt.... Jelenleg ~ 24 órája van fent, és még nem kapcsolt le.... 14,2V van most benne, 14,4-nél kapcsol le. Szóval az az akku se volt teljes.

Közben ugye kérdezősködtem más PT tulajoktól, és kértem őket hogy mérjenek párat.....
Egy ember jelezte hogy neki:
ON: 12,3
alapjárat: 13,7
ha mindent felkapcsol akkor 13,4 - És ugye ez így jó is.....
Egy másik srác írta hogy
ON: 12,75
ha mindent felkapcsol akkor 13,7-13,8 - ez meg tökéletes......

A PT könyvben meg szerepel a töltés fejezetnél hogy van 4-5 szenzor.... ami figyel mindent és ha nagyobb hőfokot érzékel akkor nem enged annyi töltést.....
Beszéltem egy autó villamossági szakival is.....


Ma reggel..... 21 fokot mutatott a kocsi mikor lementem......
és lássss csodát...... (még a régi akkuval)
Alapjárat: 13,7-14,0
1500as fordulaton belemegy a 14,2V-ba is
világítás: 13,8V
+ ködfény: 13,8V
+ klima: 13,8V (de itt már ugrált néha)
+ fűtés: 13,6V
+ fékpedál: 13,6V
Videó: https://goo.gl/photos/gaZk4k2jUwSATpj69

Szóval tény hogy valami kapcsolat van a hőmérséklet és a generátor kijövő feszültsége közt, ami meg ugye a szenzorra utal.
Kíváncsi leszek a ZSÍR új, pöpec akkuval mit mérek majd egy reggeli hőmérsékleten.





frissítés!!!
És ez így van! A PT cruiserben az elektronika szabályozza a töltést.
10-15 fokig "van" töltés.....fölötte már veszi le.
Télen simán felmegy 14,5-ig..... most 30 fokba jó esetbe 13,5-öt mérsz.
tehát ha Te is ez után vadászol, akkor nem kell beijedni.

Nézz körbe!
találni fogsz egy érzékelőt a hütő előtt....
egyet az akkutálca alatt.... és ugye a levegő szívócsővőn is van, meg még itt-ott....

Tehát amíg nem gyulad ki a töltésjelző lámpa, addig nem kell megijedni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése