2018. június 27., szerda

FOLYTATÁS...USA front helyet USA rear/hind - vagyis hátsó ajtó, fenék, tömött ablak:-))

JÁJJJJJ More ebbűl baj lesz:-))


De lássuk mit is kontárkodok már megint, mire dobálom ki a pénzt:-)
Ugye a gyári.....
Aztán ami már mutatós.....


És ha még egy kerékdísz is van fent......

 Szögezzük le, azért nekem rohadtul tetszik egy ilyen látvány!!
De hogy is lehetne okosba megoldani???


Elsőre is ha nem akarod a saját ajtód beáldozni, akkor kell egy kidobásra ítélt példány, vagy egy bontott. Nekem ezt Carlos biztosította, mert csak a helyet foglalta nála egy olyan példány amiből kirúgták az ablakot. (Egy hátsó ablak:  26400ft + 15-18.000ft a szerelés vagyis ha így jársz, akkor ~ 45000ft lesz az üvegezés.
MEGÉRI??? Egy bontott ajtó ára (ami jó): 30-35.000ft. Van kérdés mi éri meg jobban?
Persze ez csak akkor játszik, ha tömegszíned van, mert ha még kell egy fényezés - akkor már inkább üvegezzzzzz



Szóval elhoztam a keretet..... nem volt benne se zár, se kilincs, se üveg.....csak a gumikeret, ragasztó és egy rakás üvegszilánk:-))



Ezt szépen egy hőlégfújó és naaaaaagy lapos csavarhuzó/gumikalapács segedelmével úgy 2 óra alatt kipucoltam

Az első gondolatom ugye a MINIMÁLÁRAS project kivitelezése volt..... mint mindig.
Szóval ragasztószalaggal kimaszkoltam a lyukat.......
a terv az volt, hogy egy réteg üvegszál, gipsz.....és csiszolás.
A leg egyszerűbb persze az lett volna, hogy a saját ablakomat üvegszálazom le mintába, és akkor megvan a forma, de attól óckodtam, mert mi van ha......
 Lemaszkolva
 Üvegszál, epoxi
 1 óra és kész.....
 mehet rá a gipsz..... elnyelt 9kg-ot!!!!! és még a közelébe se volt a formának.....



3 nap múlva pedig, még mindig ilyen "nedves" volt..... vagyis várnom kellett még.....




1 hét múlva néztem.... kiszáradt. Próbáltam 60-as papírral elkezdeni a csiszolást, de 30 perc alatt nem jutottam semmire........
Akkor hagyjuk a picsába........
Térjünk rá a legegyszerűbb megoldásra.
Én ezt javaslom......


Keress valami olcsó fóliát..... ha nincs akkor menj el egy barkácsboltba, tapétaboltba és vegyél egy 1,5m-ert...... ez mint látod sima fekete, famintás bútorfedő fólia
Ha nincs tapasztalatod fóliázásba, mondjuk az szopás:-))) De néz meg pár videót a youtube-on

kelleni fog 2 NAGY doboz (750ml... vagyis 1,5L) epoxi gyanta, és 2db (minimum) 130x90cmes üvegszálas anyag.
maszkold ki rendesen a kocsit, hogy ne cseppen, fröcsen az epoxi ne csinálj kárt a kocsidba.
És mehet fel az első réteg.......
Az üvegszálazás technikáját se fogom most elmondani, mert lehet hogy Én teljesen máshogy csinálom. A lényeg: egyszerre ne keverj be sokat - ellenben mivel 1 rétegnél felzabált 1 dobozt - közbe se tökölhetsz sokat, míg új és új adagot keversz be.
 Ha felment az első réteg már mehet is a második.......
Kb 1 óra múlva már nyugodtan alányúlhatsz és leszedheted az ablakodról.
Egy kis flexkoronggal vághatod a felesleget..és illesztheted az ajtó keretbe.


Alkoholos filccel már tervezheted is hogy mit hogy....merre.....

Jó ha van Dermeled.... szépen lehet vágni az ablakot....

jöhet a gittelés..... mert mindeképp azért simább felület kell, mint az üvegszál, ráadásul az epoxira nem igazán ragad semmi.
 Egy csiszolás, gitt.....még egy csiszolás....szórógitt......és megint csiszolás......
 majd 1 napig csak csiszoltam...... volt por rendesen
 Közben Carlos talált nekem egy törött, rendesen rozsdás kilincset..... hát ez se megy a kukába.
egy kis ragasztó, csiszolás.....
 és egy kis kórm fólia......

Mikor már azt mondtam ez így jó lesz, egy kis festék....... ami egyrészt jó...másrészt kidobja, a hibákat, hiszen a nagy fehér felületen úgy se látod...... sajnos itt is ez volt:-)))
Ha fényezném, akkor még dolgozni kellene rajta sokat......
DE! mivel ezt a spéci színt úgy se tudná kikeverni a boltos (tapasztalat) - ráadásul kellene vagy 2 flakon, meg 2 flakon lakk - ez máris 10-12.000ft...... plusz a még beleölt munka...... így legyen inkább fóliázva.  De száradjon a festék ......hiszen a fóliának meg kell a tapadófelület:-)

Johnny figyeli a száradást. Szerinte jó lesz:-)))

közben a bugázás megy..... így találtam egy zárszerkezetet.....2db-ot is.... abból össze tudtam hozni 1-et:-)))

Jánosi Attilától kaptam belső müanyagokat is egy kis Milkáért..... már csak a 2 oszlop hiányzik....

A kilics is bent.......
Most így dekkol.......




eközben......
rendeltem 10m élvédő gumiszalagot.....a Szalai boltból. Ez jó lesz az ablakkerethez, illetve majd a hordós projecthez, amit meg Taki bácsitól kaptam a disznóbulin:-))
Ez ma meg is jött......

De mi legyen a dekor??????
Hát azt tudom hogy több MP-es kép kell.....
Akkor vadászunk....


Végül ezek lettek az elképzelési lehetőségek
Igen.... némelyik ismerős lehet..... pl ez az első Druszám (Molnár ZOLI) kocsiján már megtalálható:-)






De végül a közönségszavazás erre jutott.... ez lesz:-)))




És most várunk a fóliára, hiszen elsőre azt kell feltenni.... utána mehet be az élvédő...... majd az üveg helyetesítő plexi lap......




2018-05-30
Ma lementem, kicsit csinosítottam a belsejét.....
lefújtam a fekete részeket szép, új feketére, valamint beragasztottam a kárpit anyagot


2018.06.20. Ma végre hogy megkaptam a 2 felső íves elemet, az is felkerült:-)))

2018.06.26. És megjött a fólia is. Brutál élesség.....penge a kép nagyon!!
 Figyeld meg mekkora a fő (középső) hajó.... (130 széles, 140 magas a fólia)
 Ez.......
És ez a "orrdísz" közelről fényképezve. Ennyire éles a kép:-))))


Szóval megvan minden, már csak egy nyugodt, laza nap kell mikor kedvem is van összerakni az ajtót - és elmondhatom: KÉSZ ..... lesz:-))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése