2019. április 4., csütörtök

ablakemelő kapcsoló fényerő?

Ugyebár mint ahogy azt már a 2018. februári videóban is mutatom (ITT) - Én így szerelem a kapcsolókat.
Eddig általában FEHÉR ledekkel csináltam - és engem tényleg nem zavar hogy "nagy a fényerő" - pedig letoltam már a Ptvel ugye egy Százhalombatta - Makarska távot éjjel, vagyis majdnemhogy 2x10-11 órát világított az "arcomba".

Most amiket csináltam utoljára 2 kapcsolót - ott is azt a visszajelzést kaptam hogy "nem lehetne valahogy lejebb venni??"....

A BSG facebook csoportjába pedig jött a kérdés: MIÉRT MELEGSZIK?


Szóval összeállt a BSG orvosi team-je és megszakértettük a témát:-))
Pontokba szedve:

1., a led fényereje ugyebár a rászerelt ellenállástól is függ. Hiszen az akadályozza meg, hogy a kocsi teljes árama (ilyen időszakban 14-14,2V......nyáron 13,5) rámenjen egy 12V-os ledre.
Meg mértem.... a fehér leden "gyárilag" 150 Ohm-os ellenállás volt (egész pontosan 148-at mértem)

Időközben megjött az egyik rendelésem, ott kipróbáltam egy ZÖLD leden... azon már 620 (622) Ohm-os ellenállás van!
Eme kis videón látszik is a különbség. A fehér fény SOOOOOKAL erősebb!!

Tehát ahoz hogy "gyengébb" legyen a fényerő mérd meg az ellenállást a leden és tegyél bele nagyobbat....nagyobbat.....sokkal nagyobbat.
Vagyis pl. a 150es helyet 600 vagy akár 800-as ellenállást.



2., Melegedés.... A videóban is elhangzik, hogy bizony a 150 Ohm-os melegedett. Nem a led, vagyis ott nem lesz semmi baja - és a drót láb se ér el olyan hőfokot hogy bármit tudna okozni!
Miért?
Gondoljunk bele józan paraszti ésszel!
Az ón olvadáspontja 231 C..... a forrasztó ón pedig csupán 183fok.
Vagyis ha a láb (ellenállás) ennyire melegedne fel, akkor az összes forrasztást elengedne.
Ha pedig hozzáérne valamihez, akkor megolvasztaná (pl szigetelő anyag) és zárlatot is csinálhat/na.

De ugye mivel emberi kézzel lett ez tapasztalva - ugye nekünk - vagyis a kezünknek, ujjunknak a 70-80 fok is már sok.



Persze lehet játszani a színekkel önmagunkban is.
A PT kapcsolójában lévő átlátszó kapcsoló pöcköket le lehet festeni, vagy akár a a tetejére - ami közvetíti a fényt - fóliát tenni. Olyan fóliára gondolok, ami a disco fények lámpáiba is vannak.

Ahogy a mondás tartja: lehetettlen nincs, csak tehetettlen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése