No az előző poszt szerint újra vágtam az olajleeresztő menetét.... de félő volt hogy befelé is ment forgács, így jobbnak láttam és ajánlották is, hogy öblítsem át az egészet.
A Lanosnál is jártam így 2014 környékén....., de ezt az élményt Én nem kívánom senkinek.
Alap eset:
- kicsavarod a beöntő kupakot - a kocsi alá tolsz egy edényt - kicsavarod a leeresztő csavart - kicsavarod az olajszűrőt - szépen hagyod kicseppegni az olajat....
És akkor beöntő csavar mehet vissza..... tekered tekered....de nem akar megszorulni. Kicsavarod és akkor döbbensz rá, hogy a csavaron ott a menet..... aminek az olajdeknin kellene lennie....
Mit lehet ilyenkor tenni.... Készítettem egy videót erről a témáról
De beszélgessünk..... Szóval Én a menetfúrásra esküdtem eddig is...... Miért???? Mert menetfúró általában vagy van, vagy lehet gyorsan kölcsönkérni..... Egy baj van!!! Ezek a készletben létező holmik általában 2.0-ás menetet vágnak, vagyis rendes, ipari menetet. Az olajleeresztő csavarok viszont vagy 1.25 vagy 1.5-ös menetűek. Tehát ha Te ragaszkodsz egy gyári, gyári tömítésű, mágnessel ellátott csavarhoz akkor elsőre is be kell szerezned egy ilyet, és akkor már tudsz venni/rendelni hozzá csavart is.
No de nálam a téma..... A gyári olajcsavar mérete 13,6mm volt.... Előre áthajtottam rajta egy 14-es vágót, ami 14,2mm széles volt, és gondoltam hogy ebbe jó lesz egy M14-es csavar. Meglepődtem hogy belement , de lötyögöt kicsit.... szóval ez nem jó......
Vettem direkt egy M16-os csavart is (M16x30) és ahoz tökéletes volt az M16-os menetvágó. Szépen, lassan, nyugodtan ki tudod fúrni a menetet.... a csavar tökéletesen passzol.......De mi legyen a tömítés???? Én mivel ez ugye épp a COVID19 karanténos baromság kellős közepén ért - tettem rá egy sima alátétet, és jól becsavartam teflonszalaggal. Az eredmény jó.... nem folyik.....
De azért nem vagyok ilyen könnyed...... 1., a menetvágás során némi sorja bekerülhetett a deknibe, így bár friss olaj van most benne, inkább leengedem és drukkolok, hogy kimossa magával a lehetséges sorját.... Utána átszűrőm az olajat, és újra átmosatom..... 2., miközben játszom, a régi csavarból kioperálom a mágnest, és beszerkesztem ebbe a csavarba, így ha marad benne valami akkor a mágnes megfogja 3., és a tömítés??? Az megvan ugye M16-os csavar, vagyis olyan tömítés, tömítő gyűrű kell aminek a belső lyuk 16mm.... és lehetőleg réz..... Sima réz alátétet lehet kapni, de ha már van lehetőség akkor autós legyen..... Kb 1 órát vadásztam a neten mire megtaláltam hogy ilyen pl. a Renault 9es kocsi olajleeresztője és tőmítője.... a csavar nem jó hiszen az is 16x1,5-ös menet... de az alátét már jó! És ez csak 30-80ft. A Kovács Auto oldalán van vagy 8 féle... árban... de minden másban ugyan olyan. Nem értem mi lehet a különbség. A lényeg így megtalálod!!! RENAULT 9
Szóval át lesz mosva rendes tömítés mágneses csavar és tényleg friss új olaj (nem ezen a 8000ft-on múljék egy motor élete!!!)
Jelenleg 2020 március 1. van.....
Az 1 évig még van sok.... hiszen majd csak május 26.-án lesz itt az ideje, de addig nem várunk.
Most megrendeltem mindenhez mindent, így a PT-hez is
De a jövő hónapban még egy Zakopane belefér..... hiszen jelenleg eleve csupán 5000kmnél járok tavaly óta. No igen! Ilyenkor köszön vissza, hogy lett ebben az 1 évben egy F15 is a seggem alatt, és a swift is dolgozik rendesen..... Utoljára január 3-án tankoltam..... és még félig se fogyott a tank:-)))
No de a lényeg! Megvan minden, szóval érkezik majd húsvét után a szerelős videó itt is:-))
Van olyan, hogy minden rendben van a kocsival, de az nem fog indulni. SŐT, lehet hogy még magnós se tudunk halgatni.
MI A F..... VAN MÁR MEGINT?
Kérdezi ilyenkor a kellő infó hiányában a tulaj. És jön a szomorúság.
Egy lehetséges hiba, amiről nem sok magyar szó esik.....így akkor legyen ez is egy téma.
Erről most nem készül külön BSG videó, hiszen nem aktuális, és nem szeretek elektromos, kontaktos holmikat piszkálni, amíg nem muszáj.
Tehát a hiba egyik lehetősége maga a gyújtáskapcsoló.
A PT-nél a gyújtáskapcsoló 3 részből áll össze
Ezek külön és külön is megvásárolható elemek - pl. az ebayen
Nézd csak:
Ezt fogja a kéz a képen
a "SHAFT"-es rész (ez a fő hibaforrás) (For Jeep Dodge Chrysler 4664099 4664100/4690492 Ignition Switch Actuator Diy)
És maga a zárbetét....
Tehát mint írom a fő hibaforrás a SHAFT rész....
Itt a képen is látható kis müanyag pöcök törik le a végéből, vagy az aluminium rész.
Nézd csak.... itt a kis alu pöcök tört el....
De hiba lehet ha a kis müanyag kopik ki, és a réz pöcköt nem tudja megtartani, mint az alábbi képen látható.
Tehát ezeket kell megrendelni és cserélni.
Erre pedig - itt egy amcsi videó, amit átfelíratoztam magyarra..... Az eredeti videó
És elröppent 3 év:-)))
(ok ok még nem, de 1 hét múlva nem biztos hogy kedvem lesz összeadni a számokat:-)
Most meg úgy se megyek semerre - ha igen akkor az max 100km.
Akkor nézzük..... Szóval összegzés..... vásárlási km állás: 2016.11.25: 185460km 2017.11.25-én a km állás: 194050km (ment 8590km-ert) 2018.11.25.-én: 202850km (ment 8800km-ert) 2019.11.25.-én: 210122km (mentem vele: 7272km-ert)(itt is látszik, hogy idén volt robogó szexció és suzuki szexció:-))) Az 1 évbe elzabáltatott benzin: 827,91L átlag fogyasztás: 9,63L/100km Átlag ár: 369ft/1L Elköltött üzemanyag: 305.000ftAz 2 évbe elzabáltatott benzin:860,64L átlag fogyasztás: 9,78L/100km Átlag ár: 392ft/1L Elköltött üzemanyag: 337.000ft
És most: Az 3 évbe elzabáltatott benzin:680,3L átlag fogyasztás: 9,52L/100km Átlag ár: 390ft/1L Elköltött üzemanyag: ~266.000ft Idén mi is volt anyagilag? Biztosítás: 32000ft Súlyadó: 12000ft Új androidos tükör: 25000ft Olajcsere: 12000ft Pár apróság ami csak extra.... legyen 20.000ft
....................................................... 101.000ft Szóval idén tényleg csak volt a kocsi.... annyiba került, mint akármelyik másik autó fenntartása:-) DE!!!! Ha nincs???? Akkor nem születnek ilyen fantasztikus képek:-)))) Idén is:-))))
Sziasztok drága olvasók, kiváncsiskodók:-))
Nem tűntem el, csak ugye a PT-vel nincs semmi gondom:-)
Nyáron vettem ugye a meghalt robogóm helyet egy másikat....ezt a BLUEF15.BLOGSPOT.COM
oldalon nézheted..... azzal játszottam pár hétig, hónapig, mire rendesen lábra állt és úgy ment, ahogy szeretném.
Most pedig drága anyósom letette a lantot, mert már nem érzi biztonságosnak a vezetést
(Na látjátok!! vannak még ép eszű nyugdíjasok, akik fel tudják mérni saját magukban, hogy már nem kellene erőltetni)
De eddig se sokat ment...... így a kis suzuki swift (1.3, GLX) ott ácsorgott magányosan a hátsó fészer/garázs helyiségben.
Eladná, de helyben brutálisan sok az ORK - és félő hogy a kocsi mustra közben a portán is körbenéznének.
Szóval nála helyben képtelenség lett volna árulni - főleg úgy hogy ugye anyós.....nő.....és tiszta sor, hogy nem tudja mikor-mi volt cserélve, javítva, mi a lehetséges hiba.
Így elhoztam a kocsit, és megcsinálom amit tudok.....
Erről pedig a régi swiftes blogba lehet olvasni AKMTJARGANY.BLOGSPOT.COM De nyitottam egyet a GLX-nek is BSGJARGANY.BLOGSPOT.COM
Persze a Black Sheep youtube csatorna dübbörög, hiszen mindenről megy fel a videó - de alap hogy egy garázs nem csak egy dologgal foglalkozik.
És ha bármi beszélgetni valód akadna akkor a Black Sheep Garage-t a facebookon is megtalálod a szokásos helyen:-))
Ez egy kis sima, első-hátsó kamera, azt jónapot. Manapság már 8000ft-ért (ugyan annyiért) megvehető - de már akár idehaza is.
Én viszont már rég agyaltam rajta, hogy kellene valami újítás, és Nagy Pali után - Én is beruháztam egy 3G-s, adroidos tükörre.
A stroy:
Hétfőn megrendeltem Spanyolországból, és a következő hétfőn már nálam is volt. A GLS hozta ki.
Kicsomagolás, bekapcsolás, minden szép és jó.
Kimegyek, beszerelem....bekapcsolom, wifi keresés.....
Waze és egyébb app-ok feltelepítése.
Kamera funkió....és akkor láttom hogy ott valami nem kerek.
Erről itt egy videó
2 napig játszadoztam vele, mire kiderítettem, hogy a kamera hibája akkor kapcsol be MINDIG, ahogy WIFI-t keresek, találok és csatlakozom.
Akkor jöhet a probálgatás.
Ezt persze nehezítette, hogy 2500mA-es a töltője és idehaza a lakásba még a legnagyobb USB se tud ennyit, így házilag nem tesztelhető sokág, mert nincs akkora töltése - ami alapján kb 10 perc és lemerül.
Elsőre is gyári visszaállítás.....Kamera jó....
Telefon hotspot bekapcs..... kamera jó....
wifi keresés (telefont megtalál)....kapcsolódás..... kamera elszáll....
Mivel 3G-s így akkor a telefonból a kártya kivesz.....
Behelyez.... OK de hogy??? Mert minden irányba, formába belemegy.....
Az 4 bekapcsolásig tartott, mert persze hogy az utolsó verzió a jó. Vagyis így kell betenni a kártyát.
OK kész.... és a beállítások után (UPC freedom M csomag volt) azt külön még APN-ként be ell állítani. MÜKÖDIK... kamera jó.....és a poén? Mikor ez minden kész volt, kipróbáltam a wifit... már azzal se ment szét a kamera képe.
GOND..... ez ugye egy elő, előfizetéses kártya. Nem kellene bent hagyni.
OK, akkor net.....
Online rendelésbe egy DOMINO FIX kártya (1gb net, 80 perc beszélgetés) 990ft
A POÉNNNNN???????
GLS kiszálítással is 990ft!!! Vagyis ha azt nézem hogy egy boritákot is már valami 1200-ért vissz el a futár, akkor a Telekom -210ft-ért adta nekem a kártyát:-)))
Kártya megjött, kártya belehelyezve a tükörbe...
Nem kell semmit állítani, rögtön jött a net, és kapcsolódott is.
Hogy miért kell net?
Nos ugye a tükörbe van 2 féle GPS navigáció alapban is. (Google map és a Sygic)
De ugye a waze idehaza online.... vagyis traffi, torlódás, baleset jelzés online alapon megy.
Plusz ugye andoidos, vagyis bármit fel tudsz tenni a tükörre.......pl. youtube.
A beszerelése ugye pofon egyszerű.
Sajnos az előző kamera kábele nem jó hozzá (sem a töltő, sem a hátsó kamera nem jó hozzá)
Így csak el kell vezetni a 3 kábelt a tetőkárpitnál, vagy a padlónál ....
1., töltés
2., hátsó kamera
3., gps antenna
És kész is vagyunk.
Majd hamarosan csinálok egy összefoglaló videót a müködéséről
Mivel lassan 1 éve hogy olajcsere volt - és nem is szoktam ugye megvárni a 10.000km-ert se, így ma volt egy 30 perc szabadidőm, és lecseréltem a holmikat.
Az olajleengedő csavar már tavaly megadta magát, és bár a szervízbe bekenték valami pasztával, a csavar alatti "rácsos szerkezet" tiszta olaj, olajsár volt.
DE! ugyebár már megvolt az új csavar, szóval az is ki lett cserélve.
(Csavar itt beszerezhető online: ITT)
Az olajszűrő a szokásos - már bevál: MANN FILTER W712/21-es
Az olaj is a szokásos: Mannol Extreme 5w/40
Légszűrő: Meyle
Továbbá mivel kárt nem okoz, max ha igaz akkor javít egy kicsit rajta Én most tettem bele egy flakon Wynn's adalékot.... ~2000ft a tescoba (Wynn's motorregeneráló adalék Super Charge 400ml a túlzott olaj fogyasztást. Stabilizálja a kompressziós nyomást a motorban. Csökkenti a motorzajokat és a túlzott füstölést. Hosszú időn keresztűl, hatásosan javítja a motor teljesítményét. Minden benzin, diesel és LPG motorhoz felhasználható, turbófeltöltővel vagy anélkül. Ásványi és szintetikus motorolajokkal keverhető. A katalizátort nem károsítja. A fémes érintkezést terhelés alatt is meggátolja.
Felhasználása: A motorolajhoz keverendő adalék. 1 flakon tartalma 2,5-5 liter motorolajhoz elegendő. Magas olajfogyasztás esetén is csak max. 15%-ig emelje az olaj SUPER CHARGE tartalmát.)
Innentől kezdve ugye csak a szokásos....
13-as kulcs,
drótkefe (hogy a tömítés maradékát leszedjem),
Olajszűrő "fogó"
motorblokk tisztító (féktisztító),
teflonszalag (én szoktam tenni a csavarra),
víz, rongy.....
és egy 5L-es edény.
A neten ugye lehet találni rendes leírást, hogy mi, hova megy.
A bekötés egyszerű..... Nekünk ezekből mi is kell??? 1., bal index 2., jobb index
3., helyzetjelző
4., féklámpa
5., tolatólámpa
6., ködzárófény (kék)
7., rendszámtábla világítás 8., test
Ha nem akarunk annyit "csapolgatni", akkor ugye ezekből mi marad?
1., bal index 2., jobb index
3., helyzetjelző + rendszámtábla világítás
4., féklámpa
5., tolatólámpa
6., ködzárófény
Simán keresd meg a + vezetéket az adott izzóknál, csapold meg, és egy gyors csatival már rá is vagy kötve.
Szám szerűen......
1., bal index (sárga) 2., jobb index (zöld)
3., helyzetjelző + rendszámtábla világítás (barna)
4., féklámpa (piros)
5., tolatólámpa (szürke)
6., ködzárófény (kék)
7., test (fehér)
Mint minden kulcs és zárszerkezet előbb-utóbb el fog kopni.
A kulcs ugye hajlik, kopik......
A zárbetétben pedig a lamellák kopnak.
Mik is ezek a lamellák?
Vannak (első kép) sík lamellák, és vannak kis patronosak.....
Ha ezek elkopnak, akkor már nem tudják a feladatukat ellátni, és az lesz az eredmény, hogy nem nyilik az ajtó, vagy nem indul a kocsi.
Ebben az esetben a lehetőségek:
1., új zárbetét vásárlása, és cseréje
2., a zárbetétet el kell vinni egy kulcsoshoz, ahol talán tud benne lamellát cserélni
De mi van ha a kulcs nem jó?
Akkor ugye alap eset hogy kell egy kulcsot másoltatni.
Ez ismét 2 mód alapján lehet
1., csak egy kulcsot másoltatunk, amihez kelleni fog (az IMO miatt) a régi is
2., Klónoztatjuk a kulcsot, ha a kulcsosnál van Transponder olvasó, és másoló.
Amennyiben az 1. pontot választjuk akkor ugye tesztelni kell, hogy indításnál a régi kulcsot mennyire és hova kell érinteni az IMO karikánál....
Pár ember azt csinálja, hogy leszereli a burkolatokat, és oda ragasztja, ami viszont egy lopásnál csak előny a tolvajnak. Szóval ezt NAGYON nem javaslom.
Ha nem tudjuk klónozni az IMO-t, de hurcibálni se akarjuk magunkkal akkor jöhet a barbár módszer:-)
1., fogd meg a kulcsot, meg egy sniccert
2., kezd faragni a fogó részt....
3., itt találod a transponder chipet
4., vásárolsz egy olyan kulcsot ami nyers....és van a chipnek helye.....
VAGY... lehet vásárolni olyan kulcsot, amibe a gyári ajtónyitót is be tudod építeni, és bicskakulcsos
És mindig vannak segítő emberek...... szóval lehet olcsón is játszani - ELVILEG! HOGY ez mennyire "elvileg"??? Az a kommenteknél megvan.....de beteszem ide is.
És ELVILEG a kocsi tudja másolni magának??? Itt a leírás: ITT Lefordítva:
2003 Chrysler PT Cruiser gyújtás transzponder forgácskulcs programozási útmutató
Megjegyzés: Új érvényes kulcs hozzáadásához két érvényes kulcs szükséges. Ha nincs két munkakulcsja, akkor kulcsfontosságú kulcsfontosságú lakatos programnak kell lennie.
1. Helyezze be az első érvényes kulcsot a gyújtáskapcsolóba. Forgassa a gyújtáskapcsolót ON / RUN állásba legalább három másodpercig, de legfeljebb 15 másodpercig. Ezután forgassa a gyújtáskapcsolót LOCK állásba, és vegye ki az első kulcsot.
2. Helyezze a második érvényes kulcsot a gyújtáskapcsolóba. Fordítsa el a gyújtáskapcsolót ON / RUN állásba 15 másodpercen belül. 10 másodperc múlva hangjelzés hallható. Ezenkívül a jármű biztonsági fénye villogni kezd. Fordítsa a gyújtáskapcsolót LOCK állásba, és távolítsa el a második kulcsot.
3. Helyezze be az új kulcsot a gyújtáskapcsolóba. Forgassa a gyújtáskapcsolót ON / RUN állásba. 60 másodperc alatt. 10 másodperc múlva egyetlen hangjelzés hallható. Ezenkívül a jármű biztonsági fénye nem villog. Annak jelzésére, hogy a programozás befejeződött, a jármű biztonsági jelzőfénye másodpercre ismét bekapcsol, majd kikapcsol.
Az új kulcs most programozott. Ismételje meg az eljárást legfeljebb nyolc kulcs programozásához.
Menjen a ProgramYourRemote.com webhelyre a kulcsfontosságú beléptetésű távoli FOB programozási utasításokért.
Szögezzük le férfi társaim!
Annyi helyed van a saját kocsidba, amennyit a nejed biztos hogy keveselni fog.
Teljesen mindegy mekkora a kocsid, valami BIZTOS nem fog beférni:-))
A régi suzukim is agyon pakolta - még az anyós ülésen is csomagok voltak......3 nap kemping.
És tavaly a PT-t is ugyan úgy agyonpakolta...... 8 nap Makarska, amiből majdnem 6 nap a parton volt egy száll fürdőruhába:-) Szóval nem a kis estélyinek nem volt helye:-))
A PT CRUISER MAGYARORSZÁG facebook csoportban viszont kikerült pár kép.....ami rendesen beindította a fantáziám:-)
Ennek részemről elég kemény anyagi oldala lenne.
Ha valaki nem ismeri az árakat, akkor tessék.
Tudok egy helyet, ahol nem csak lehet kapni a PT-hez vonóhorgot, de fel is szerelik, kábelezik, műszakiztatják. Vagyis ha időpontra mész, akkor már mindent lerendezve, elintézve jöhetsz haza
Nekem az utolsó infom annyi volt, hogy cakkpakk..... vagyis a vonószem, szerelés, műszaki, és az utazás olyan 100.000ft körüli összeg lenne. (emailben ez a válasz jött anno 2017.08.29.-én):
Kivehető excenteres vonóhorog felszerelve 50000 Ft a szerelés időtartama
3 óra + műszaki vizsga 22000 Ft 2 óra
plusz nekem lett volna még egy 500km utazás, de időközben Pécsen lett telephely, és lett Budapesten is! (mindjárt csak 70km)
Erre most megnéztem
Vagyis a legolcsóbb is 78....plusz a 22 műszaki... tehát maradt a 100.000ft-os ár.
Rendben, akkor ez már ennyivel több, mint a mostani állapot.
De ugye a dobozt valamire fel kell tenni, amire ugye kell egy vonóhorogra tehető kerékpártartó.
Az már akár lehet venni használtan is, hiszen nem vagyok Én májer, hogy mindenből csakis újat:-)
A jófogáson találtam egyet 22-ért....(amúgy az új ára általában: 45.000ft)
Plusz ugye posta/futár.... legyen 3000.
Szóval 125.000ft-nál járunk
És ehhez kell még ugyebár a doboz. No ilyet nem találtam sehol, csak a Thule oldalán - ami a PT-n is van a képen: 137900ft!!!!
Részletek: ITT
Egy alternatíva lehet egy másik márka.....
De ugye ez se 2ft
Ez számomra, aki relatíve évente 1x használja a tetőboxot is (azt is valami 23.000-ért vettem a vaterán évekkel ezelőtt.........) Szóval totálisan agyament ötlet lenne.
De persze a kis agyrágó bogár éhes lett, és felpörgött:-)))) Hogy lehetne Black Sheep Garage felfogással (Minnél olcsóbb annál jobb) megoldani egy kis plusz rakteret?
Hát tessék:-))))
Nézzük meg mi van otthon vagy mi elérhető?
Alap eset ugye a jogszabélyok ismerete, vagyis a hátsó lámpáidnak LÁTSZÓDNIA KELL!!
Elsőre is van egy hátsó ajtóra (akármilyen kocsira!!) felszerelhető bringatartóm.
Ha neked nincs akkor a jófogáson már találsz 20.000ft alatt.
Ez ugye így néz ki ha fel van szerelve:
Ha téged zavarna a 2 sín - mert ugye a képen látható fehér részt már Én szereltem rá - akkor mindent le lehet szerelni. Ebben az esetben csak ezt fogod látni - erről csak Swiftes képem van
Szóval a tartó rész alapja megvan. Ehhez kell valami tároló doboz. No ezzel mi legyen?
Google.... "300L MŰANYAG DOBOZ" szavak beírása és már köpi is kifelé:-))))
ÓÓÓÓ hát akkor nézzük.-)))
Árak elégé szórtak a webshopok szerint. Van ahol 15 van ahol 22 ugyan az a termék. Max a szín lehet a különbség:-)) Persze ha lehet akkor nekem fekete kell:-)))
És meg is van:-)))
Ez egy 300L-es doboz.... Méretei: 118*49*55, vagyis 0,318m3 és ugye postával 18.000ft
Mennyi is volt a fentebbi 2 doboz? A Thule 420L, Méret: 147x57x70cm (kiszámolva: 0,586m3), 138.000ftA Menabo 330L, Méret: Méret: 119x55x67cm (kiszámolva: 0,438m3) 80.000ft
Vagyis NAGYBAN hasonló a MENABO dobozhoz, hiszen 1cmrel rövidebb, 6cm-rel keskenyebb, és 12cm-rel alacsonyabb, ami ugye a bringás tartó miatt nem épp hátrány.
Ellenben 1/4-ed áron elérhető:-)
Meg is rendeltem tegnap (02.09, szombat), elvileg 12.-én (kedd) már itt is lesz.
És lehet agyalni a rendes, biztonságos felfogatáson, amiről majd videóban beszámolok.
Ugyebár mint ahogy azt már a 2018. februári videóban is mutatom (ITT) - Én így szerelem a kapcsolókat. Eddig általában FEHÉR ledekkel csináltam - és engem tényleg nem zavar hogy "nagy a fényerő" - pedig letoltam már a Ptvel ugye egy Százhalombatta - Makarska távot éjjel, vagyis majdnemhogy 2x10-11 órát világított az "arcomba".
Most amiket csináltam utoljára 2 kapcsolót - ott is azt a visszajelzést kaptam hogy "nem lehetne valahogy lejebb venni??"....
A BSG facebook csoportjába pedig jött a kérdés: MIÉRT MELEGSZIK?
Szóval összeállt a BSG orvosi team-je és megszakértettük a témát:-)) Pontokba szedve:
1., a led fényereje ugyebár a rászerelt ellenállástól is függ. Hiszen az akadályozza meg, hogy a kocsi teljes árama (ilyen időszakban 14-14,2V......nyáron 13,5) rámenjen egy 12V-os ledre. Meg mértem.... a fehér leden "gyárilag" 150 Ohm-os ellenállás volt (egész pontosan 148-at mértem)
Időközben megjött az egyik rendelésem, ott kipróbáltam egy ZÖLD leden... azon már 620 (622) Ohm-os ellenállás van! Eme kis videón látszik is a különbség. A fehér fény SOOOOOKAL erősebb!!
Tehát ahoz hogy "gyengébb" legyen a fényerő mérd meg az ellenállást a leden és tegyél bele nagyobbat....nagyobbat.....sokkal nagyobbat. Vagyis pl. a 150es helyet 600 vagy akár 800-as ellenállást.
2., Melegedés.... A videóban is elhangzik, hogy bizony a 150 Ohm-os melegedett. Nem a led, vagyis ott nem lesz semmi baja - és a drót láb se ér el olyan hőfokot hogy bármit tudna okozni! Miért? Gondoljunk bele józan paraszti ésszel! Az ón olvadáspontja 231 C..... a forrasztó ón pedig csupán 183fok. Vagyis ha a láb (ellenállás) ennyire melegedne fel, akkor az összes forrasztást elengedne. Ha pedig hozzáérne valamihez, akkor megolvasztaná (pl szigetelő anyag) és zárlatot is csinálhat/na.
De ugye mivel emberi kézzel lett ez tapasztalva - ugye nekünk - vagyis a kezünknek, ujjunknak a 70-80 fok is már sok.
Persze lehet játszani a színekkel önmagunkban is. A PT kapcsolójában lévő átlátszó kapcsoló pöcköket le lehet festeni, vagy akár a a tetejére - ami közvetíti a fényt - fóliát tenni. Olyan fóliára gondolok, ami a disco fények lámpáiba is vannak.
Ahogy a mondás tartja: lehetettlen nincs, csak tehetettlen.