2017. július 23., vasárnap

A voltok nyomában 2. avagy mi a francot is ír a töltésről a net?

No nagy nehezen találtam itt-ott infót a töltésről, persze angolul - így irány a google fordító

Naszóval....... kicsit magyarosítjuk - így egy köcsög kiadó se rinyálhat jogsértés miatt.

A fordításért előre is bocs de tényleg:-)) A google emberei ennyire tudnak magyarul:-)) Én meg abból tudok kicsit emberi nyelvre menni:-))



LEÍRÁS - TÖLTÉSI RENDSZER
A töltési rendszer a következőkből áll:
- generátor
- Decoupler csiga (ha van)
- Elektronikus feszültségszabályozó (EVR) áramkör
A Powertrain Control Module (PCM)
- Gyújtáskapcsoló
- Akkumulátor (további információkért olvassa el az akkumulátor részt)
- Belépő levegő hőmérséklete
- Akkumulátor hőmérséklet érzékelő (2.0L, 2.4L és 2,4 literes turbó)
- Voltméter
- A kábelköteg és a csatlakozások
- Kiegészítő meghajtószíj


MŰKÖDÉS - TÖLTÉSI RENDSZER
A töltõrendszer be- és kikapcsolása értelemszerűen a motor indításával kapcsolható.
A rendszer be van kapcsolva, amikor a motor jár és minden jól működik.
Futáskor az ASD relé bekapcsol. Az ASD relé bekapcsol, amikor a PCM az ASD-t alapozza
Vezérlő áramkör. Ez a feszültség a PCM vagy IPM (intelligens tápegység modul) és mellékelve
Az egyik generátor terepi terminálhoz (Gen. Source +) A generátor hátulján.
A generátort a motor hajtja a Serpentin öv és csigás vagy diszkoppáló csiga elrendezés.
A generátor által termelt egyenáram mennyiségét az EVR (térvezérlés) áramkör vezérli a PCM-ben. Ez az áramkör csatlakoztatva van. Sorozatban a második rotor térerővel És földet.

Az akkumulátor hőmérsékletét egy állvánnyal észleli. Önálló érzékelő 2.0, 2.4 és 2.4L járművek számára. Turbó motorok. Az 1.6 literes motorokhoz akkumulátor a hőmérsékletet a 4 meglévő értékek alapján becsüljük meg Szenzor bemenetek.


NA ÉS EZÉRT MUTAT NEKEM BAROMSÁGOKAT A VOLTMÉRŐM.....
(bárhol mérem.... szóval nem kínai csoda, vagy ilyen-olyan. Mivel eleve 3-4 eszközzel is rámértem.)

Ezek a bemenetek:
-  a bemeneti levegőérzékelő,
- Hűtőközeg-érzékelő
- járműsebesség-érzékelő
- és ventilátor állapot

BINGÓ! Bemeneti levegő érzékelő természetesen 90 fokot érzékel, hiszen a légszűrő a motortérben van, onnan szívja a levegőt. Most a csonkot lefelé fordítottam, így ahogy nézem a kerékjárat felől van egy lyuk.....gondolom ott kaphat egy kis fuvalatott kintről, ami már csak 40 fok nyáron. De ide akár ki is lehet valamit találni hiszen egy motornak se tesz jót ha a forró levegőt szívja.

A Hűtőközeg ugye nekem mindig középen van (gondolom ez a 90 fok)

Járműsebesség érzékelő.... Értelmezésem szerint ez lehet akár a KM óráról jövő impulzus

Ventilátor állapot.....

VAGYIS A 4-ből 1 biztos alap...... A levegő......



A töltő lámpa bekapcsol, ha a befúvott levegő hőmérséklete, a hűtőfolyadék hőmérséklete vagy a jármű sebesség érzékelő nem működik. Ha az egyik érzékelő nem működik a töltési rendszer alapértelmezés szerint 13,5 Volt.

No mivel nekem volt ennél több is, és semmi jel nem érkezett így gondolom az érzékelők müködnek.



Ez a hőmérséklet adatokat, valamint a monitorozott vonal adatait feszültség (ASD feszültség érzékelő áramkör), a PCM segítségével megváltoztathatja az akkumulátor töltési sebességét. Ez kész van
A kerékpározás a talaj útját, hogy ellenőrizzék az erő a rotor mágneses mezője. A PCM ezután kompenzál és ennek megfelelően szabályozza a generátor áramkimenetét
Hogy megtartsa a rendszer feszültségét a célzott rendszerben az akkumulátor hõmérsékletén alapuló feszültség. Minden jármű rendelkezik fedélzeti diagnosztikával (OBD). Minden OBD érzékelt rendszer, beleértve az EVR-t is (Térvezérlés) áramköröket, a PCM felügyeli.
Minden monitorozott áramkör diagnosztikai hibát kap kód (DTC). A PCM elektronikusan tárolja a DTC-t emlékezzen bizonyos hibákra. Hivatkozni az elektronikus vezérlőmodulok fedélzeti diagnosztikája fejezetet további DTC-ként információ.


A Check Gauges lámpa (ha van) monitor:
A töltő rendszer feszültsége, a hűtőfolyadék hőmérséklete és a motorolaj nyomása. Ha egy szélsőséges állapot jelzés látható, a lámpa világít. Ez emlékeztetőül, hogy ellenőrizzék a három mérőeszközt. A jel hogy aktiválja a lámpát a PCI busz áramkörökön keresztül.
A lámpa a műszerfalon található.



DIAGNOSZIS ÉS VIZSGÁLAT - VEZETÉS
DIAGNOSZTIKAI RENDSZER
A Powertrain Control Module (PCM) figyeli kritikus bemeneti és kimeneti áramkörei, hogy működnek. Diagnosztika a hibakód (DTC) minden egyes bemenethez és kimeneti áramkör által felügyelt OBD rendszer. Néhány az áramköröket folyamatosan ellenőrzik, és néhányan csak bizonyos körülmények között ellenőrizni. Ha az OBD rendszer észleli, hogy a monitorozott áramkör rossz, hibakódot helyez elektronikus memóriába. A DTC az elektronikus memóriában marad mindaddig, amíg a az áramkör továbbra is rossz. A PCM be van programozva hogy törölje a memória után 40 jó út, ha a probléma nem fordul elő újra.

DIAGNOSZTIKAI HIBAKODIK
A DTC leírása a DRBIIIt segítségével olvasható le leolvasó eszköz. Lásd a megfelelő Powertrain diagnosztikát eljárási kézikönyv információért. A diagnosztikai hibakód nem azonosítja, melyik komponens egy áramkörben ez rossz. Így a DTC-t úgy kell kezelni, mint a tünet, nem pedig a probléma oka. Néhány esetekben, a diagnosztikai vizsgálat kialakítása miatt egy DTC lehet egy másik DTC okát be kell állítani. Ezért fontos, hogy a vizsgálati eljárások követni kell egymást, hogy megértsük mi hibakódot okozott.

DIAGNOSZTIKAI HIBAKODIK KIKÖTÉSE
A DRBIIIt beolvasó eszközzel törölni kell a DTC.
A diagnosztizáláshoz a következő eljárások alkalmazhatók
A töltő rendszer, ha:
- az ellenőrző lámpa vagy az akkumulátor lámpa világít a motor működésével
- a voltmérő (ha van) nem regisztrál megfelelően
- egy alul töltött vagy túlmelegedett akkumulátor állapot
bekövetkezik.

Ne felejtse el, hogy gyakran túlmelegedett akkumulátor van
okozta:
-  a tartozékok nem maradnak a motor mellett futás
-  hibás vagy helytelenül beállított kapcsoló


Lehetővé teszi a lámpa felfüggesztését.
- laza generátor szíj

ELLENŐRZÉS
A Powertrain Control Module (PCM) figyelik kritikus bemeneti és kimeneti áramkörei,hogy működnek. Diagnosztika a hibakód (DTC) minden egyes bemenethez és a fedélzeti diagnosztikával felügyelt kimeneti áramkör (OBD) rendszert. Néhány töltési rendszer áramköre van folyamatosan ellenőrzik, és néhányat csak ellenőriz bizonyos feltételek mellett.


AKKUMULÁTOR HŐMÉRSÉKLET
ÉRZÉKELŐ
MŰVELET
Az akkumulátor hőmérsékletérzékelője meghatározza az akkumulátor hőmérséklete és a vezérlő akkumulátor Töltési arány. Ez a hőmérsékletadat, együtt a megfigyelt vonalfeszültség adatait a PCM használja az akkumulátor töltési sebességének megváltoztatása. A rendszer feszültsége legyen magasabb hideg hőmérsékleten és fokozatosan melegebb hőmérsékleten. Az érzékelő az akkumulátor alján található Tálcát, és érintkezik az akkumulátor aljával.

Szétbontás - 2.0, 2.4 és 2.4L TURBO
(1) Húzza ki a negatív akkumulátorkábelt.
(2) Távolítsa el a légtisztító dobozt (1.)
(3) Távolítsa el az akkumulátort (2.
(4) Emelje fel az elemtartót alulról felfelé.
(5) Válassza le az elektromos csatlakozót az érzékelőről
(6) Távolítsa el az érzékelőt az akkumulátor tálcából
(4. Ábra) és távolítsa el az érzékelőt

TELEPÍTÉS - 2.0, 2.4 és 2.4L TURBO
(1) Telepítse az akkumulátor hőmérsékletérzékelőjét a
Az akkumulátor tálca alján (4.
(2) Csatlakoztassa az elektromos csatlakozót az akkumulátorhoz
Hőmérséklet érzékelő (3.
(3) Helyezze be az elemtartó alját (2.
(4) Telepítse az akkumulátort.
(5) Szerelje be a légtisztító dobozt
(6) Csatlakoztassa a negatív akkumulátorkábelt.








NASZÓVAL!
A múlt heti videók itt nyernek igazolást.
Ott is lehet látni hogy míg 35-38 fokban 13,2V a töltés (bárhol nézve) egy hövösebb napon 13,8-14,0
Tegnap hazafele rohadt meleg volt......13,0 volt a "töltés"...... Ha rámértem a bika-pontokon ott is csak 13,4.....
Betettem az új akkut azzal is ennyi volt.

Ma reggel még nem volt 35 fok (csak 28) máris 13,5-13,6V-ot mértem bent (kint ez már jó... hiszen 13,8 fölött mérnék gondolom)....persze délután ez is csökkent. Szóval esetemben az lesz egyenlőre a valós, hogy a hőfokérzékelők dolgoznak, és nem engedik a töltést. Ami meg szopatás, hiszen tegnap a kivett akku még 1 óra múlva is meleg (melegebb mint a környezet) volt. Hiszen ha nincs töltés, akkor az akkut szívja a rendszer.
Vagyis nem töltök mert melegszik.....de melegszik, mert nem tölt.

Szumma szumárum..... megyünk a hegyekbe.
Jó esetben lesz TALÁN 20 fok..... szóval ki fog derülni:-)))
Az biztos hogy a régi akkut most épp töltöm és viszem magammal:-)))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése