2018. december 12., szerda

Pt cruiser 2. nagyszervíz




1 hónapja volt műszaki - ahol bár nem buktatták meg, de jelezte a biztos hogy a
- BAL talpas gömb fej
- BAL axiál belső gömb fej
MIHAMARABBI cserére szorul.

Kicsivel előtte a nejem szerelője is jelezte mikor cseréltük a kipuff rendszert, hogy hátul a 2 csillapító lassan kukás, mert már könnyezik......és ragad bele a por....
Ez van... ezek kopó holmik. Sosem lesznek örök életűek. Én tudom... Te pedig ha most csodálkozol kedves olvasó, akkor sajnos fogad el, hogy bezony lehet most elmegy a kocsid......de azt járhatsz úgy mint a 3-4 autós aki ma az út szélén ácsorgott -1 fokba a Százhalombatta-BP közti 6-os úti szakaszon, mert csak a vész villogó működött. Én nem akarok ott állni soha!!!





Ma eljött az idő - mert a mai napra kaptam időpontot az AUTOHARD-tól

Indultam, haladtam (Batta útjai lefagyva, ABS működik:-))), és még Én paráztam hogy nem érek oda nyitásra.....8-ra.
Mikor odaértem (8:35) akkor látom az ajtón hogy 9-kor nyit. Nabazz:-)))

9 után nem sokkal viszont jöttek is, beálltak és csinálták......Az elejénél ugye nem talpas gömb fej lett cserélve, hanem komplett lengő kar (Febi)......

Ilyen volt.... ilyen lett. Nem csak a talpas gömb fej volt hibás.




Az Axiál sima ügy (Meyle)..... A külsőt nem kellett volna cserélni, de ugye itt jön be a kérdés.....

MOST nem csinálod meg... és 3-4-5 hónap múlva az is szétmegy, akkor megint kérhetsz időpontot, mehetsz 80km-ert, és ugyan úgy fizetheted az alkatrészt.....munkadijat.....futóműállítást.
ÉRTELME????
Szóval azt is cseréltettem....vagyis külső gömb fejet (Meyle)
(megjegyzés.... a swiftnél ugyan ez volt.....arról itt olvashatsz: ITT)
Visszaszerelésnél jött, hogy a stabilizátor csavart nem lehet teljesen meghúzni, mert lelazult, és a menet szétment. Mi legyen? Hát.... akkor az is csere.....(Meyle)


Kész....
Mondom a srácnak, hogy nézze már meg a hátsó csillapítókat, mert hogy azt mondta a nejem szerelője, hogy az is lassan KO...... Megerősített.....
OK, van? Van..... Van a gagyi.....meg van a jobb......és a poén hogy 3000ft csak a különbség.
De van a rá pénzed?
Mennyit megy el?
nem sokat.....
Akkor összeszorítom a fogam és van..... így került be új (Koyaba) csillapító.




Plusz egy kis melódíj, sörpénz (nem kötelező, de Én szoktam adni, így ha legközelebb megyek kicsit jobb a hangulat): 160.000ft



Ezután irány 2,1km-re a futóműbeállítás.
Mivel ide csak be lettem tolva, letettem a kocsit, és elmentem csámborogni 3 órát.
15:30-kor meg már indultam is haza.......
Itt 11.000-ret perkáltam le.



Eredmény??? Hazafelé olyan volt, mint ha egy csónakba ülnék....... szinte úszott a kocsi.
A poén? Eddig se volt rossz....nem pattogott, nem hullámzott......de Ég és föld.....
Kb. úgy tudom leírni, mint mikor egy éttermi kényelmes székről, átülsz egy fotelbe.
Meglepő.....

Szóval a futómű 171.000ft-ba került...... és elment rá 7-8 órám........




A FEKETE LEVES...... mert mindig van.
ELŐRE BOCSÁJTOM - mielőtt félreértés van belőle!!!!

NEM A SZERVÍZ/SZERELŐK ÁRAIVAL VAN BAJOM!!!! 
Én úgy vagyok vele, hogy adott helyen ennyi/annyi...... BÁR! az sajnos hiányos infó, hogy mennyi, hiszen ha nem tudod KB mennyi a végösszeg, akkor hogy tudsz helyet választani? Hiszen tudni, hogy menet közben bármi történhet, de mivel nem tudod az árakat - hirtelen hogy döntesz?
Szerintem annál szarabb válasz nincs egy szerelőtől, hogy "majd megbeszéljük, majd a végén kiderül" - hiszen mi van ha Te megnézel pár listát, azt mondod, hogy 3 órás meló....legyen kerekítve felfelé 100....és a szerelő benyög neked 230-at a végén? Addig ott marad a kocsi? Vagy hogy fizeted ki azt a hiányzó 130-at?

Nálam most az volt a mák, hogy nem érdekelt az ár.... nagyjából tisztában voltam mire számolhatok így eleve 100.000ft volt nálam. Az, hogy még kértem a külső gömb fej cserét, hátsó csillapítót, és a stab csavart az eleve önmagában 52.000ft volt. Tehát a saját elképzelésem csak 19.000ft-al volt túllépve, ami meg egy autó szerelésnél nem számottevő összeg - de persze 20.000ft valakinél erős tétel lehet - főleg így karácsony előtt.

A szövegelés lényege az, hogy EL DÖNTHETED, hogy veszel innen-onnan olcsóbban holmikat és szenvedhetsz otthon! Vagy lenyeled a békát, hogy drágábban adják az alkatrészt és ugye melódíjat fizetsz - ellenben Te csak vársz (vagy elmész shoppingolni) és 7 óra múlva kész a kocsid.
EZ A NEM MINDEGY!!

No de a lényeg.
Miközben vártam a kocsira, beültem egy kávézóba és Mike Brewerhez (asszony már csak úgy hívja: a keresztapám:-)) hasonlóan egy kávé mellett átnyálaztam a netet.

Simán csak egy oldal.... Autoalkatresz24.hu (Zárójelben a Zsu.hu árai, ahol nincs ez a márka ott a drágábbikat írom, amit megvennék)
Akkor nézzük:
Febi lengő karok/db: 29 helyet 19 (21)
Axiális szár /pár: 24 helyet 19 ( 9)
Gömb fej/db: 13 helyet 8 (6)
lengés csillapító kayaba/pár: 32 helyet 23 (24-26)
stabilizátor rud/pár: 6,5 helyet (Figyelj!) 6,8!! Szóval ez drágább (4)
Ha ezt számolom akkor ~44.000ft a különbség. (58)

Vagyis az Autoalkatrész24-nél 44.000ft lett volna a nyereség, a Zsu.hu oldalon 58.000ft
Azért ez már tettemes összeg!!!


Visszatérve a szenvedésre......
Szóval eldöntheted, hogy megveszed olcsóbban (34.000ft - mínusz persze a futár) és otthon szenvedsz, vagy fizeted a szervízt, ahol ugye alap a garancia..... és nem neked kell bizonygatni, hogy Te azt megfelelően szerelted be (villany tűzhelyt se köthetsz be magadnak, mert ha nincs szerelői pecsét nincs gari se)....

Én specc a lengő kar alsó csavarjánál megakadtam volna, mert nincs akkora kulcsom......Ha meg beszakítom, akkor ugye az szopás magas iskolája!!! Lakatos meló!!!
Mivel az anya része az alváz nyúlványba van.... Azt ki kell oldalt vágni, kihajlítani....és lehet operálni!

A másik az axiál belső felének a kicsavarása lett volna.... ide spéci szerszám volt.....amilyet még sose láttam (Jó ez alap, hiszen egy autó szerelő se látott még barometrikus kondenzátort, vagy 6KV-os NH3-as turbókompresszort.) Most rákeresve a neten röhej az ára:-)) 8000ft.....de ugye minek ilyet venni, hiszen 3-4-5 évente 1x használná az ember?



Másik szopóág a lengő kar beszerelése lett volna.
Itt jön be a rutin..... Én szétvertem volna mindent.
JA nem.... mert nem fértem volna hozzá..... hiszen egy kis aknából ez nem megoldható.
A talpas gömb fejnél is kalapáltam volna egy ideig.....mire szétverem a csavar menetét.... Itt is a rutin.


Szóval a lényeg!!
Lehet hogy 35-40.000ft-al többet fizetsz, és kicsit savanyú a citrom - de ilyenkor (főleg, hogy TE magad éled át) akkor jön a megnyugvás, hogy NEM TE, vagy a haverod csinálta.
(A nejem lanosa volt az utolsó példa erre.... kicsit sokba került a haver ingyen melója)
Meg tedd hozzá..... az a 8000ft-os melódíjba belefér az elhasznált anyag? Szerszám készlet?

Szóval Én amondó vagyok, hogy AUTOHARD..... Ha PT, akkor Autohard....
És ha utálod a citromot, akkor ne nézegesd utána hogy amúgy mennyi lett volna máshol az adott holmi:-)))) Tényleg meghökkentő dolog - citromos - de ha nyugodt fejjel végig gondolod, akkor Te is ugyan erre fogsz kilyukadni. NEM, nem éri meg az otthoni szívás.

Számolhatsz úgy is, hogy megveszel mindent. nyertél ugye 34-et az alkatrészeken és ~ 20-at a munkadíjon. Ez 54.000ft.
Vannak szerszámaid? Ilyen spéci is? Nincs... akkor ugye hogy cseréled ki?
A haverodnak van? lehet.......ez egy megoldás lehet.
A másik szerelő (vidéken akár) mennyit fog kérni? Valamennyit biztos. Tehát maximum szerintem (MAGÁN VÉLEMÉNY!!!) hogy jó esetben egy keveset tudsz rajta nyerni, de ez meg egy olyan dolog, amit szoktak mondani: "HA majmot akarsz, legyen pénzed banánra is"






Ellenben Gabinak rohadtul bejött a belső kárpit:-))) Meg a kilépőfény:-)))
Mondta hogy a legtöbb PT-nek a dashboardja már nagyon ramaty állapotba van....és ez rohadt jó megoldás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése