2017. szeptember 18., hétfő

Motor START:-) nyomógombra....

A suzukimban megcsináltam, mert ugye 1db kulcsom volt, és az is hajlott már.
Itt most van 2 kulcs, ellenben ahogy néztem a neten általában ha törik, akkor bent marad a zárba a vége.....vagy a zárbetétbe törik el valami.

Szóval számomra nem hülyeség......
A suzukis leírást itt találod




Na szóval mivel nem vagyok egy FŐ elekromos szaki, csak amolyan autididakta, így 3 napig néztem a neten hogy mit, hogy kellene.
Az eljárás ugyan ez.....csak itt épp nem látszik hogy a relénél mi hova került.....ez volt nekem a nagy gond:-))


Az Ali-ebay-en kapható gombot nem akartam venni, mivel sehol nincs 30-32mm-es lyuknak hely......ott legalábbis ahol el tudnám képzelni az indítást.
Szóval arra jutottam, hogy elég lesz egy kis LED-es nyomógomb.
Persze ilyen is van az ebay-en.....JÓÓÓÓVAL olcsóbban, de az 3-4-5-6-7-8 hét mire ideér. Szóval most nem akarok ennyit várni. Google....és bolt.
Ez a leírás szerint 20mm mély, és olyan 16-18mm átmérőjű. Szóval ez már jó lesz.
A színen is sokat gondolkodtam..... van ugye kék-piros-zöld.
A kék túl szokványos, és néha zavaró is.
A piros nem igazán látványos, és ráadásul mivel a műszerfalhoz akarom beépíteni, így nem kellene egy piros jelzés....mert ha bejön már, akkor elveszi a figyelmet róla.
Így maradt a ZÖLD.


Akkor kell egy relé...... Ez most nem tudom hogy drága volt e? De 1200ft-ért vettem.
(A Bárdiba ah jól emlékszem 7-800ft-ért vette tavaly a cimbi....szóval ahoz képest drága, de ugye ez is helyben volt, nem kellett 10-20km-ert menni érte.)
Hát ahogy nézem a neten ott is olyan 800-1000ft közt van + posta..... szóval nem volt drága.



És jöhet a lényeg......
A Swiftnél ugye megvolt, hogy melyik 2 kábel felelős az indításnál. Itt a PT-nél nem......
A neten találtam egy képet - de ugye csak formára tudtam belőni.....

No ez nekem totál kínai....... Szóval menjünk a youtube alapján.....
Kell nekünk egy kapcsolt +12V..... vagyis az a vezeték ahol csak gyújtás alatt van 12V.....
És meg kell keresni azt a vezetéket, amiben csak indításkor jelenik meg +12V.....

Ha a rajz jó (és várhatóan az), akkor való igaz, hogy
Kulcs nélkül 12V mérhető az 1-4-5 vezetéken
Gyújtáson 12V mérhető a 1-2-3-4-7
Vagyis a 7-es vezeték a kapcsolt (Fekete/fehér)
És indításkor megjelenik a 6-os vezetéken (Sárga)



Szóval megvan a 2 vezeték...... a 6-7-es, vagyis a FEKETE/Fehér és a sárga..
Akkor keresünk szépen 2db késes leágaztatót..... Ha nincs megfelelő méretben (olyan 1,5-ös a vezeték) akkor csiszoljunk ki belőle, hogy nehogy elvágja a vezetéket.
Ezután szabadítsunk ki egy darabot, hogy hozzá lehessen férni.....
2 kábel, 2 leágaztató meg egy fogó...... és kész

Ez így már használható lenne, hiszen gyújtást adsz neki, benyomod a kuplungot és a két vezetéket összeilleszted. De ugye egy kis kapcsoló nem bírná ezt az Ampert, így kell egy relé.


FRISSÍTÉS!!!!!

KÖSZÖNÖM CSETÉNYI SZABOLCS
telefonos, messengeres segítségét!!!


Előzmény....
Összetettem, és müködött.....majd nem....majd megint.... majd nem. Tuti hogy a relénél volt valami.
Nem is foglalkoztam vele, hiszen ez csak egy kis plusz. Mindig motoszkált a fejembe, de hagytam.
Végül MA (2017.09.18.-án) nekiestem.

Hát kiderült hogy a relé tényleg nem az Én világom. MA értettem meg hogy mi-hogy-merre:-)))

Szóval a jó bekötési rajz

Szóval a kábelek végére teszel sarut, zsugorcsővet és felnyomod a relé lábaira....
Relé megvan, kábelek rajta.
Leszigeteltem, elhelyeztem a kormányburkolat alatt.....


Természetesen amennyiben a kapcsoló nem világítós, úgy nincs 5-6-os pont!!



Ennyi.....
Beépítve meg ilyen lett....

2 megjegyzés:

  1. Jó munka gratulálok!
    Azt szeretném megtudni, hogy a képeken látható késes leágaztatókat, ezekben a színekben (fehér, v.kék) hol szerezte be? Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No ezt most láttom.... Ezért van a Facebookos BLACK SHEEP GARAGE OLDAL.... mert ott azonnal.

      A kérdésedre..... Passz.... kaptam apóstól 2 éve egy ládát, az tele volt ilyennel....
      Ellenben ha a google-ba keressel akkor ezt találod:
      https://shop.traconelectric.com/categories/01_06_04/Keses-leagaztato

      Törlés